Zapraszam dzieci, młodzież i dorosłych na indywidualną terapię logopedyczną do swojego gabinetu w Pobiedziskach.
Diagnoza | Diagnoza polega na ocenie stopnia rozwoju mowy pacjenta. Obejmuje następujące elementy:
|
Terapia wad wymowy |
Usuwanie wad wymowy wszelkiego rodzaju np. Seplenienie (sygmatyzm) – to nieprawidłowa wymowa głosek: s, z, c, dz, ś, ź, ć, dź, sz, ż, cz, dż Reranie (rotacyzm) – nieprawidłowa realizacja głoski r Kappacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski k Gammacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski g Mowa bezdźwięczna – zaburzenie w realizacji dźwięczności, polega na tym, iż osoba nie potrafi wymówić głosek dźwięcznych i zastępuje je bezdźwięcznymi odpowiednikami np. zamiast b mówi p, zamiast d mówi t. Lambdacyzm – nieprawidłowa wymowa głoski l Nosowanie – zachodzi wówczas, gdy głoski ustne wymawiane są jak nosowe (nosowanie otwarte) lub gdy głoski nosowe wymawiane są jako ustne (nosowanie zamknięte) |
Terapia zaburzeń mowy i komunikacji |
Terapia zaburzeń mowy i komunikacji ma na celu usunięcie lub złagodzenie zaburzeń, które występują u dzieci czy też u osób dorosłych, u których komunikacja językowa na skutek tych zaburzeń jest zakłócona. Zajęcia prowadzone są w formie spotkań indywidualnych. Celem spotkań jest nawiązanie kontaktu z pacjentem, często wywołanie spontanicznej artykulacji, praca nad rozwojem mowy, eliminacja przyczyn niechęci do mówienia ( w tym logofobii) Do głównych zaburzeń mowy i komunikacji należą m. in.: AFAZJA – utrata zdolności mowy, która nastąpiła na skutek ogniskowych uszkodzeń mózgu. Afazję spotyka się u ludzi w różnym wieku, jednakże najczęściej występuje ona u ludzi starszych, między innymi na skutek udaru, wylewu, urazu czaszki. DYZARTRIA - jest jednym z wielu typów zaburzeń mowy. Dyzartria wynika z dysfunkcji aparatu wykonawczego (języka, podniebienia, gardła, krtani). Dyzartria najczęściej jest spowodowana: uszkodzeniem mięśni, nerwów czaszkowych, jąder tych nerwów, dróg korowo-jądrowych, układu pozapiramidowego. JĄKANIE – to zaburzenie płynności mowy, które ujawnia się podczas komunikacji słownej. Objawiające się najczęściej niezamierzonym przerywaniem wypowiedzi, „zacinaniem się”, powtarzaniem wypowiedzi, zniekształceniem sylab lub całych słów. W przypadku jąkania dodatkowym czynnikiem utrudniającym terapię jest niechęć do mówienia – logofobia. W gabinecie terapię jąkania prowadzę u użyciem nowoczesnego echokorektora. |
Wczesna interwencja logopedyczna |
Wczesna interwencja logopedyczna obejmuje pracę logopedy z dzieckiem we wczesnym okresie jego życia (od urodzenia do około 3 roku życia). W tym okresie intensywnie dojrzewa układ nerwowy dziecka. Jest to czas najkorzystniejszy do stymulacji i wyrównywania wszelkich nieprawidłowości w rozwoju mowy. Wczesna interwencja logopedyczna polega na postawieniu diagnozy logopedycznej jeszcze przed ukończeniem pierwszego roku życia. W przypadku wykrycia jakichkolwiek nieprawidłowości przeprowadza się terapię logopedyczną, polegającą na stymulacji rozwoju mowy dziecka. |
Masaże logopedyczne |
Masaże logopedyczne są elementem terapii logopedycznej w przypadku pacjentów, którzy wykazują:
|
Terapia dysleksji, dysgrafii, dysortografii |
Dysleksja - terapia dysleksji przeznaczona jest dla uczniów mających specyficzne problemy z czytaniem i pisaniem. Dysgrafia – terapia dla osób mających problemy z pisaniem. W przypadku dysgrafików pismo jest brzydkie, nieczytelne, niestaranne. Dysortografia – terapia dla osób mających specyficzne problemy w poprawnym pisaniu, mimo znajomości zasad ortografii. |
Terapia |
Terapia przeznaczona dla pacjentów, którzy wykazują zaburzenia oddychania, połykania, ssania, żucia, wysuwania języka, nadmiernego ślinienia, nieprawidłowego ułożenia szczęki i żuchwy. Terapia przeznaczona dla osób dorosłych: po przebytych udarach, wylewach, porażeniu nerwu twarzowego, z asymetrią twarzy. Terapia przeznaczona dla dzieci z wadami genetycznymi i neurologicznymi (zespół Downa, mózgowe porażenie dziecięce itp.) Terapia polega m.in. na:
|
Gimnastyka mózgu |
Gimnastyka przeznaczona jest zarówno dla osób zdrowych, jak i chorych. Są to proste ćwiczenia, które zapewniają harmonijną współpracę między lewą i prawą półkulą mózgową. Szczególne znaczenie gimnastyka mózgu posiada dla tych, u których współdziałanie obu półkul mózgowych jest zakłócone lub niepełne, czyli u dyslektyków, dysortografików, dzieci nadpobudliwych oraz dzieci mających problemy z uczeniem się i koncentracją. Dzięki regularnie wykonywanej gimnastyce poprawia się:
Gimnastyka pomaga:
|
TERAPIA LARYNGE- KTOMOWANYCH |
Nauka mowy zastępczej dla osób po usunięciu raka krtani. |
Terapia osób z Alzheimerem |
Ćwiczenia pamięci i innych funkcji poznawczych dla osób chorych na Alzheimera. |